Blogginlägg av Alexander Åberg

Viva x BilDahl – starten på en bilresa

Att sälja bilar digitalt är svårt. Upplevelsen av en bilhandlare är knuten till fysiska element som personliga möten, provkörningar och att promenera omkring och titta på bilar. Norrländska BilDahl valde…

Läs mer

Viva x Uppsala Stadsmission – en tomtesaga

Under hösten 2020 bad Uppsala Stadsmission Viva om ett samarbete. En digital julkampanj behövde tas fram, med syftet att öka donationer jämfört med förra året och att nå en yngre…

Läs mer

Viva x Fixi – en kreativ cykeltur

Hur går man från idé till verklighet? Följ med när Vivas creative-team berättar om resan från koncept till material för kunden Fixi. Fixi är en startup som styrs från några…

Läs mer

Förbättra dina nyhetsbrev

Nyhetsbrev är outnyttjad kommunikationskanal, ofta avfärdas de som påtryckande eller som spam. Men om de hanteras rätt, är de en fantastiskt relationsbyggare. Här kommer Vivas bästa tips för att vässa…

Läs mer

Våga vara kreativ

Det finns många anledningar att vara kreativ 2020. Den första, och största, är förstås att när algoritmer och programvara testar dina kreativa förslag stenhårt mot varandra, kan du fokusera på…

Läs mer

Webinar on Demand – Enkel copywriting

Marknadsföring sker ofta i kombination med text och något grafiskt som också kommunicerar. Ofta är inte den bästa skrivna kommunikationen just de där avancerade meningsuppbyggnaderna med de svåraste orden. Den…

Läs mer

UX och microcopy

User Experience (UX) eller användarupplevelse är känslor och attityder kring att använda en produkt, system eller en tjänst. Det finns flera sätt att maximera användarupplevelsen, bland annat behöver du effektiv…

Läs mer

Optimera din e-handel med rätt copy

Vill du förbättra copyn för din e-handel? Läs vidare. Här tipsar Vivas copywriter Alexander Åberg om 9 små saker som kan göra stor skillnad för din e-handel. Den som har…

Läs mer