Blogginlägg av Arash Gilan

Robotrevolutionen närmar sig – men är vi verkligen beredda?

Jag vet inte hur det är med er men jag har en vana att årligen se alla reklamfilmer för Super Bowl. Ni vet, finalen för amerikansk fotboll där 30 sekunders…

Läs mer

Arash Gilans trendspaning inför 2019 – det mänskliga blir viktigt

Först en återblick. 2016 var året för digitalisering, 2017 året för artificiell intelligens och 2018 års stora hajp var blockchain. Under 2019 tror jag att den stora övergripande trenden blir…

Läs mer

Så revolutionerar Blockchain marknadsföringen

(Artikeln publicerades först på Breakit)    Marknadsföring och medieköp är i dag ett miljard-imperium som bara växer och 2020 beräknas marknaden vara värd över 191 miljarder dollar globalt. Kanske är…

Läs mer

Därför avgör sociala medier valet 2018

En ny verklighet är nu skapad. Valstugorna är borta, TV och tidning är inte längre de främsta källorna för information. För politiker gäller det nu att skapa digitala valstugor för…

Läs mer

7 trender inom digital marknadsföring 2018

För fjärde året i rad är det dags för min årliga trendspaningen kring marknadsföring. Det är alltid lika roligt att gå tillbaka till föregående år och se vad man skrev…

Läs mer

Hur företag kan lyckas i konkurrensen med Amazon – 3 steg

När Amazon anländer till Sverige väcks det mycket frågor hos e-handlare. Innan man frågar sig om man bör konkurrera eller samarbeta kan det vara bra att fråga sig om det…

Läs mer

Hur du bygger ett starkt varumärke – del 3

Nu är det dags för den tredje och avslutande delen av den här serien och jag vill prata om identitet, image, grafisk profil och marknadsföring – allt kopplat till varumärkesbyggande. Here…

Läs mer

Hur du bygger ett starkt varumärke – del 2

I första delen pratade jag om varför det är viktigt att bygga ett varumärke. Nu vill jag bli mer konkret och dela med mig av några tips på hur du…

Läs mer