Blogginlägg av Arash Gilan

Trendspaning inför nya decenniet – internet har vuxit upp

Så vad har egentligen hänt i den digitala världen under dessa 10 år? För att få svaret på den frågan får vi gå tillbaka ännu längre med det som började…

Läs mer

Mark Zuckerberg, Donald Trump & Jack Dorsey – dilemmat med att förbjuda politiska annonser

På första frågan gällande hanteringen av data har Zuckerberg varit väldigt tydlig med att data ska inte på något vis missbrukas av varken andra eller tredje part. Inget överraskande i…

Läs mer

Robotrevolutionen närmar sig – men är vi verkligen beredda?

Jag vet inte hur det är med er men jag har en vana att årligen se alla reklamfilmer för Super Bowl. Ni vet, finalen för amerikansk fotboll där 30 sekunders…

Läs mer

Arash Gilans trendspaning inför 2019 – det mänskliga blir viktigt

Först en återblick. 2016 var året för digitalisering, 2017 året för artificiell intelligens och 2018 års stora hajp var blockchain. Under 2019 tror jag att den stora övergripande trenden blir…

Läs mer

Så revolutionerar Blockchain marknadsföringen

(Artikeln publicerades först på Breakit)    Marknadsföring och medieköp är i dag ett miljard-imperium som bara växer och 2020 beräknas marknaden vara värd över 191 miljarder dollar globalt. Kanske är…

Läs mer

Därför avgör sociala medier valet 2018

En ny verklighet är nu skapad. Valstugorna är borta, TV och tidning är inte längre de främsta källorna för information. För politiker gäller det nu att skapa digitala valstugor för…

Läs mer

7 trender inom digital marknadsföring 2018

För fjärde året i rad är det dags för min årliga trendspaningen kring marknadsföring. Det är alltid lika roligt att gå tillbaka till föregående år och se vad man skrev…

Läs mer

Hur företag kan lyckas i konkurrensen med Amazon – 3 steg

När Amazon anländer till Sverige väcks det mycket frågor hos e-handlare. Innan man frågar sig om man bör konkurrera eller samarbeta kan det vara bra att fråga sig om det…

Läs mer