Blogginlägg av Arash Gilan

Hur du bygger ett starkt varumärke – del 1

Det här första delen i en serie av texter som ska handla om hur ditt företag effektivt bygger ett starkt varumärke. Innan vi fokuserar på hur man ska gå tillväga…

Läs mer

Intervju med Alexander Vucic kring modern digital rådgivning

Under 2017 tänkte vi träffa ett antal medarbetare på Viva för att få inblick i vad de gör och få tips, tankar och råd utifrån deras expertis. Ni kommer lära…

Läs mer

7 trender inom digital marknadsföring 2017

Efter några år med poster kring temat börjar vår trendspaning kring det nya året bli något av en tradition, så här kommer trendspaningen för 2017. Förra året definierades som ett…

Läs mer

Var drar vi gränsen för AI-revolutionen?

Den fjärde industriella revolutionen är här, och den kommer att förändra mer än vad vi kan ana. Den första industriella revolutionen startades 1784 när ångmaskinen började produceras. Revolution nummer två…

Läs mer

Genväg till bättre målgruppsanalys

Det finns olika sätt att definiera en målgrupp. Dels brukar man prata om den “formella målgruppen”. Där talar man om demografiska fakta såsom ålder, kön, inkomst, utbildning och bostadssituation. Dels…

Läs mer

Tips för dataanalys i sociala medier

Analys av data är avgörande för att driva en framgångsrik närvaro med ditt företag i sociala medier. Vi skulle gå så långt som till att säga att det är en…

Läs mer

7 ledstjärnor för en modern digital marknadsförare

Målet att bli en digital mästare behöver inte vara en galaxy far, far away. Genom att prioritera hemsidan, mäta och utgå från faktiska data rustas du för att vara en…

Läs mer

7 trender inom digital marknadsföring 2016

I vanlig ordning är det dags för oss att sia några trender för året som kommer. Digital marknadsföring har under 2015 blivit en självklarhet, även för små och medelstora företag. Från Vivas perspektiv ser vi att 2016 är ett…

Läs mer