Blogginlägg av Arash Gilan

Genväg till bättre målgruppsanalys

Det finns olika sätt att definiera en målgrupp. Dels brukar man prata om den “formella målgruppen”. Där talar man om demografiska fakta såsom ålder, kön, inkomst, utbildning och bostadssituation. Dels…

Läs mer

Tips för dataanalys i sociala medier

Analys av data är avgörande för att driva en framgångsrik närvaro med ditt företag i sociala medier. Vi skulle gå så långt som till att säga att det är en…

Läs mer

7 ledstjärnor för en modern digital marknadsförare

Målet att bli en digital mästare behöver inte vara en galaxy far, far away. Genom att prioritera hemsidan, mäta och utgå från faktiska data rustas du för att vara en…

Läs mer

7 trender inom digital marknadsföring 2016

I vanlig ordning är det dags för oss att sia några trender för året som kommer. Digital marknadsföring har under 2015 blivit en självklarhet, även för små och medelstora företag. Från Vivas perspektiv ser vi att 2016 är ett…

Läs mer

Gör dig vital – bli viral

Att skapa en viral succé på nätet är något många företagare önskar. Men det är inte lätt och finns inga exakta recept. Däremot finns några enkla grunder för framgång. Här…

Läs mer

Så lyckas ditt företag bättre på Youtube!

Att förbättra företagets satsning på Youtube behöver inte vara svårt. Här kommer därför fem smarta förslag på hur ditt företag ska bli ännu bättre. Planering Tänk regelbundet och tänk långsiktigt.…

Läs mer

Så kan ditt företag använda Snapchat

Alla snackar om Snapchat, men hur ska man egentligen använda det som företag? Få har väl missat att det just nu är Snapchat som är den starkast lysande stjärnan på…

Läs mer

5 saker du bör tänka på om mobil marknadsföring

Mobilt är på tapeten och mobilt är här för att stanna. Detta märks inte minst av Googles enorma satsning på mobilvänliga sajter som vi nyss skrev om. Enligt statistik från…

Läs mer