
Magnus Hasselteg lämnar över vd-stolen
Efter drygt ett år av fokuserat arbete på att digitalisera Vivas verksamhet har vi nu beslutat att ta det ett steg vidare och bolagisera vår utvecklingsavdelning till ett eget bolag,…
Läs mer
Två stories om att skapa ambassadörer
I ett tidigare inlägg pratade vi om att bygga ambassadörer för ert verktyg genom att tänka mer på community building i sociala medier. Varumärkesambassadörer är inte något man bara skaffar…
Läs mer
Skapa ambassadörer för ert varumärke
Det är inte länge sedan kommunikatörer kallades informatörer och kommunikationsavdelningar var informationsavdelningar. Det senaste decenniet har det skett ett massivt skifte i hur man ser på kommunikation, information och marknadsföring.…
Läs mer
Hur du bygger kommunikationen med hjälp av storytelling
För våra hjärnor är berättelser som ett verktyg för att förstå världen. I berättelser är det tydligt vem som är god och vem som är ond, vad som är rätt…
Läs mer
”The Curse of Knowledge”
Tänk dig att ert företag ska göra en annons för en av era produkter eller tjänster. Du vet att ni har något alldeles extra att erbjuda. Ni har sett bra…
Läs mer
Varför ska man använda storytelling?
Storytelling har blivit ett viktigt begrepp inom marknadskommunikation. Men vad är det egentligen och på vilket sätt kan det vara användbart för ert företags marknadsföring? Storytelling är ett begrepp…
Läs mer
3 snabba om vad som gör ett bra budskap
Vad är det egentligen som gör att en reklam fastnar och en annan inte gör det? Vi har vaskat fram tre gemensamma nämnare som de flesta bra budskap har gemensamt!…
Läs mer