Blogginlägg av Henrik Zobal

Jag som VD för MediaAnalys Googlar – likt 97% andra!

När jag som VD för MediaAnalys är ute och föreläser kring MediaAnalys och våra tjänster inom internetmarknadsföring brukar jag fråga hur många det är i publiken som i första hand…

Läs mer

Att lyckas med E-handel

E-handeln växer i Sverige! Omsättningen 2010 uppgick till 25 miljarder kronor, vilket är en ökning med 13,1 procent sedan 2009. En av de vanligaste kundkategorierna hos oss på MediaAnalys är…

Läs mer

Placeringar är inte allt!

De allra flesta vet idag om att synlighet på sökmotorer är en stor källa till faktiska besökare på hemsidan. Under de senaste åren har fokuseringen på placeringar på vissa sökord…

Läs mer

Förtydligande: MediaAnalys och vår konkurrensklausul

De senaste timmarna har vi på MediaAnalys fått många förfrågningar med anledning av den mediala uppmärksamheten kring vår konkurrensklausul. Alla de frågor som vi fått finner ni nedan och även…

Läs mer

Affärsdriven social media strategi

Lästa precis på Wikipedia definitionen av social media; ‘Sociala medier är demokratisering av innehåll och förståelse för den roll människor spelar i arbetet med att inte bara läsa och sprida information,…

Läs mer

2010 – året då sök blev common sense

Sökmotoroptimering, sökmarknadsföring, sökordsannonsering, internetmarknadsföring, sponsrade länkar, adwords, sökannonsering, sökoptimering. Ja, kärt barn har många namn brukar man ju säga. Och det är precis det som gäller för det område som…

Läs mer

Nyttan av sociala medier

Jag skrev tidigare ett inlägg om att mäta social närvaro på nätet. Jag gick igenom olika sätt för mätning t.ex. observationsvärden, klick, leads och buzz. Min uppfattning är att allt fler…

Läs mer

MediaAnalys kundcase!

MediaAnalys presenterar framgent ‘veckans kund’. Vi kommer redovisa ett kundcase varje vecka inom olika branscher för att företag/organisationer lättare skall kunna få en bild av hur effektivt det kan vara…

Läs mer