Blogginlägg av Josefine Bergman

Vad blir viktigt för marknadsföringen 2020?

Alex, hur ser du på 2020? Jag tror att man måste börja tänka mycket mer på hur människor tänker och vilket beteende det i slutändan leder till. Alltså i form…

Läs mer

VD-podden: #26 Konrad Bergström – serieentreprenörens nya miljardbolag

I podden får du lyssna till Arash skarpa frågor om hur det är att bygga upp nya varumärken och taktiken som det krävs för att bygga en trend kring något…

Läs mer

Möjligheterna med Google Smart Bidding

Många delar är viktiga när man ska sätta upp en framgångsrik SEM-kampanj i Google Ads. Hela annonsen behöver vara utformad på ett relevant sätt för sökordet, med en text som…

Läs mer

Inspireras till att förverkliga din bolagsdröm

Agneta Olsson – från ägarlett till ägarstyrt Agneta är specialiserad på ägarskap och ledarskap och har en gedigen erfarenhet från stora bolag som Santa Maria och Ica. Genom sitt företag…

Läs mer

VD-podden #25: Christer Olsson – få det att hända 2020

Lyssna på avsnittet: Spotify Acast Apple Podcast …och glöm för allt i världen inte att prenumerera på podden så du inte missar alla vårens spännande gäster som filosofen Jonna Bornemark…

Läs mer

VD-podden #24: Dilsa Demirbag-Sten – vad näringslivet kan lära av ideella sektorn

Dilsa Demirbag-Sten sitter med i inte mindre än sju styrelser för olika välgörenhetsorganisationer. Ett engagemang som flerfaldigt har belönats med olika utmärkelser och hon blev i år invald i styrelsen…

Läs mer

Olika attributionsmodeller och varför det är viktigt!

I en kampanj som genom flera olika aktiviteter syftar till samma konverteringsmål används ett flertal olika marknadsföringskanaler för att nå fram till målgruppen. Resan fram till ett faktiskt köp för…

Läs mer

VD-podden #23: Felix Formark – lyckas som ung VD

Felix Formark gick som 17-åring sin sista dag i skolan men har sedan dess ständigt hittat sina egna sätt till utveckling och ny kunskap. Han började sin karriär som säljare…

Läs mer