Blogginlägg av Josefine Bergman

#58: Liv Sandberg – om TikToks frammarsch

Liv Sandberg leder sedan 2020 TikToks etablering på den Nordiska marknaden. En omdebatterad app som underhåller allt fler allt oftare i hela världen, över hela 1 miljard aktiva användare. Liv…

Läs mer

VD-podden #57: Jan Carlzon – se människan

Jan Carlzon kan blicka tillbaka på en framgångsrik karriär där han kan titulera sig som vd, investerare och författare. När han 1985 skrev boken Riv Pyramiderna så var det en…

Läs mer

Webinar on Demand – Kreativt koncept och anpassning

En strategiskt genomtänkt varumärkesidentitet är alla marknadsförares dröm – men vad innebär ett sådant DNA som håller över tid och går att utveckla många olika koncept på? I dagens fullspäckade mediebild…

Läs mer

Företagsprofil – nu på Snapchat

Uppstickaren Snapchat har lanserat möjligheten för bolag att skapa en profil där de kan lägga upp varor och bygga en plattform för det organiska materialet. Allt för att ytterligare skapa…

Läs mer

VD-podden #56: David Sandström – hjärnan bakom Klarnas marknadsföring

David Sandström är sedan 2017 CMO på Klarna och är en av hjärnorna bakom deras hyllade och banbrytande marknadsföringskoncept Smooth. Han har en bakgrund som CEO på kommunikationsbyrån DDB och…

Läs mer

Webinar on Demand – Framtidens kontor

Teorier kring kontorslandskapet har ständigt varit i förändring och direktiven har varit många. Vad är egentligen bäst? Den geografiska placeringen och ytans disponering är en vital del av affärsstrategin men Corona…

Läs mer

Året med Viva

Att sammanfatta ett helt års innehåll i en enda text i rimlig läslängd är en utmaning. Men här görs ett försök till att ge dig ett litet urval av allt…

Läs mer

Social Selling – så skapar du engagemang

Kanske är du en av dem som försiktigt skeptiskt tänker – Linkedin, va!? Är inte det en digital och publik version av CV:t!? Men nej så fel du har då.…

Läs mer