Blogginlägg av Rikard Jerselius

Growth Marketing – Hur, vad och varför?

För något år sedan började alla i branschen att prata om Growth Marketing. Det låter nytt spännande och fokuserar på tillväxt. Men vad betyder det egentligen och varför ska vi…

Läs mer

Webinar on Demand – Gorwth marketing

Vad är Growth Marketing? Det är frågan du får besvarat i det här webbinariet, här ges du grunderna i Growth Marketing. I takt med att allt fler marknadsföringslösningar har vuxit fram…

Läs mer

Webinar on Demand – Mediestrategi som stärker varumärket

Funderar ni på att ta fram en ny kampanj, profil eller varumärkesidentitet? Men var börjar man ett sådant arbete och vilka insikter behövs för att förverkliga affärsmålen? Att ett starkt…

Läs mer

Varför varumärket är avgörande för dig som e-handlare

Hård konkurrens   E-handeln växte med 44 %* under april, jämfört med april 2019. 78 % av svenskarna e-handlade, vilket är den högsta andelen någonsin (e-barometern-april-2020) Visst är detta delvis…

Läs mer

En bra marknadsstrategi utgår ifrån data

Data är insikter om kunden Datadrivet – ett ord jag brukar försöka undvika när jag pratar om marknadsstrategi. Data skapas genom att mäta aktiviteter. Dessa aktiviteter kan vara hur kunder…

Läs mer

Digital strategi ska utgå från kundens behov

Som kunder är vi otåliga, vi förväntar vi oss mer anpassad reklam och bättre rekommendationer. Det ska smarta system lösa. Vem har inte råkat ut för annonser för en produkt…

Läs mer

Poddens innehåll: Hur gör man?

Välkommen till den tredje och sista delen i vår bloggserie om podcasts! I del ett gick vi igenom några fasta punkter att ha i åtanke när man ska starta en…

Läs mer

Podd eller vlogg: Vad ska ni välja?

Det här är andra delen i vår bloggserie om podcasts och vi kommer gå igenom för- och nackdelar med poddar och videobloggar. I första delen tog vi upp några tips…

Läs mer