Blogginlägg av Robert Rollert

6 tips – mobilanpassa innehållet på sociala medier

Varumärket Visa upp ditt varumärke tidigt och ofta. De första sekunderna är avgörande, få med ditt varumärke och huvudbudskapet inom de tre första sekunderna. Budskapet ska ha en tydlig fokuspunkt…

Läs mer

Relevans är viktigt för att lyckas på sociala medier

Många olika delar spelar in för att skapa en lyckad kampanj som ger effekt. Där är relevansen av att alla delar stämmer överens med syftet du vill ska uppfyllas viktigt,…

Läs mer

Lyckas med era sociala medier – tänk långsiktigt

Facebook, Instagram och andra sociala medier lever på att sälja data. Genom att samla in beteenden och intressen från sina användare kan de sälja annonsutrymmen mot dessa användare. För att…

Läs mer

Vinnande video i sociala medier – del 1

På Facebook, Instagram och även andra sociala medier har man till skillnad från bio, tv och YouTube många format att arbeta med. Formatet är väldigt viktigt för kampanjernas utfall precis…

Läs mer

Våga vägra gilla – del 2: Sälj mindre för att sälja mer

Första delen i den här serien på två delar handlade om att många följare på Facebook inte är vägen till framgång. I det här avslutande inlägget kommer jag att fortsätta…

Läs mer

Våga vägra gilla – del 1: Öka er räckvidd

Jag har skrivit om det här tidigare men det tål att upprepas. Som sociala medier-strateg på en av Nordens största digitala mediebyråer talar jag dagligen med många företag och organisationer.…

Läs mer

Från medvetenhet till konvertering

Många irriterar sig på reklam både på TV, i tidningar och framförallt i digitala och sociala medier, men faktum är att det fungerar. Det är dock viktigt att det sköts…

Läs mer

Konkreta tips för dynamiska inlägg på sociala medier – del 1

Många har svårt att komma på vad man ska publicera på sitt företags eller organisations sociala medier. Faktum är att man ofta gör det svårare än vad det behöver vara.…

Läs mer