Blogginlägg av Robert Rollert

Våga vägra gilla – del 2: Sälj mindre för att sälja mer

Första delen i den här serien på två delar handlade om att många följare på Facebook inte är vägen till framgång. I det här avslutande inlägget kommer jag att fortsätta…

Läs mer

Våga vägra gilla – del 1: Öka er räckvidd

Jag har skrivit om det här tidigare men det tål att upprepas. Som sociala medier-strateg på en av Nordens största digitala mediebyråer talar jag dagligen med många företag och organisationer.…

Läs mer

Från medvetenhet till konvertering

Många irriterar sig på reklam både på TV, i tidningar och framförallt i digitala och sociala medier, men faktum är att det fungerar. Det är dock viktigt att det sköts…

Läs mer

Konkreta tips för dynamiska inlägg på sociala medier – del 1

Många har svårt att komma på vad man ska publicera på sitt företags eller organisations sociala medier. Faktum är att man ofta gör det svårare än vad det behöver vara.…

Läs mer

Sluta jaga gilla-markeringar i sociala medier

På sociala medier i allmänhet och på Facebook i synnerhet är det enligt min mening alldeles för mycket fokus på antalet följare eller gillare av sidor. Visst är det trevlig…

Läs mer

7 tips på hur du optimerar din LinkedIn-profil

LinkedIn fungerar lite annorlunda än andra sociala medier, här är det viktigare än någonsin att påvisa och dela sin kompetens. För en månad sedan skrev jag om hur du optimerar din…

Läs mer

7 steg för att hantera negativ feedback i sociala medier

Oavsett hur bra man är på kundrelationer får man förr eller senare alltid viss negativ kritik i sina sociala kanaler. Förmodligen dyker det dessutom  upp när man är som minst…

Läs mer

Hur du lyckas med marknadsföringen i sociala medier

Materialet är A och O när det handlar om att lyckas med sin marknadsföring i sociala medier. Vad som fungerar skiljer sig i allra högsta grad väldigt mycket mellan traditionella-, digitala- och…

Läs mer