Blogginlägg av Robert Rollert

Optimera din egen Linkedin och företagets!

LinkedIn växer och med 3 miljoner aktiva användare bara i Sverige finns inte längre några ursäkter för att inte finnas representerad där. Här hittar du bl.a. 580 000 beslutsfattare, 220…

Läs mer

Vinnande creatives för social

Att skapa vinnande material för sociala medier är inte enkelt och kräver att man tänker till en extra gång för att lyckas, det är trots allt materialet som avgör utfallet…

Läs mer

Lyssnar Facebook på oss?

Allt oftare får jag frågan om Facebook i hemlighet lyssnar på sina användare via telefonens mikrofon. Svaret är självklart NEJ, absolut inte. Jag ska nu förklara varför de inte gör…

Läs mer

6 tips – mobilanpassa innehållet på sociala medier

På sociala medier är det innehållet som regerar och video ger överlägset bäst resultat. Här är sex grundläggande tips på hur du skapar vinnande material för sociala medier på mobilen.…

Läs mer

Relevans är viktigt för att lyckas på sociala medier

Många olika delar spelar in för att skapa en lyckad kampanj som ger effekt. Där är relevansen av att alla delar stämmer överens med syftet du vill ska uppfyllas viktigt,…

Läs mer

Lyckas med era sociala medier – tänk långsiktigt

Det finns inga genvägar till att lyckas med sociala medier. Särskilt inte det organiska. Många tror att får man bara en stor följarskara så är lyckan gjord och man tar därför…

Läs mer

Vinnande video i sociala medier – del 2

Video för sociala medier kräver sin planering och strategi. Man behöver inte filma flera gånger för att kunna anpassa materialet efter olika format eller längder. Man måste bara tänka igenom…

Läs mer

Vinnande video i sociala medier – del 1

På Facebook, Instagram och även andra sociala medier har man till skillnad från bio, tv och YouTube många format att arbeta med. Formatet är väldigt viktigt för kampanjernas utfall precis…

Läs mer