Blogginlägg av Viva Media

Kommunicera rätt sak i rätt tid

  Intressestyrd marknadsföring   Här behöver du ha ett innehåll som är lätt att ta till sig för målgruppen, varierande för olika kanaler och segment såklart. Men det är i…

Läs mer

Appkampanj – öka antalet nedladdningar

Även om allt inte är lika appfokuserat som kring 2012 när smartphones precis hade kommit in och fått en självklar roll i våra liv så kan det mycket väl vara…

Läs mer

Stärk varumärket och skapa fortsatt efterfrågan

Både samhället, företagare och människor står inför stora utmaningar och omställningar i och med det som händer just nu. Vilket vi redan sett effekter på som t ex inställda resor,…

Läs mer

5 viktiga nyckeltal du bör ha koll på som e-handlare

Text: Thomas Zabihi   1. Trafik Något man alltid bör göra är att jämföra den inkommande trafikens olika källor. De vanligaste källorna är: – Direkta besökare, vilket är besökare som direkt…

Läs mer

Satsa på mobile first-annonsering i sociala medier

Text: Cecilia Nyström   Att vi måste satsa mer på annonsering som är mobile first är något som det ofta tjatas om inom sociala medier. Att vi behöver skapa material…

Läs mer

Trendspaning inom programmatiska annonsköp

Text: Alexander Kollstedt   Snart kan marknadsförare köpa annonsutrymme programmatiskt på linjär-tv,  utomhusreklamen vinner mark och spelbolagens utrymme minskar. Mer om de sakerna snart.  Vi börjar med att klarlägga vad…

Läs mer

Kundens skiftande behov – på väg mot konvertering

Text: Malin Hjelm Ett enkelt exempel: vårt mål är en ökad intäkt om 10 % i vår e-handel. Vi jämför våra investeringar i olika kanaler med varandra och undrar vilket…

Läs mer

Trendspaning – nytt inom SEO under 2019

Text: Joakim Kendelt     Inför 2018 spådde min kollega Joachim Almeke att stort fokus skulle hamna på hastighet, mobile first och röstsök. Nu när vi närmar oss slutet på…

Läs mer