Blogginlägg av Viva Media

Kommunicera rätt sak i rätt tid

För konsumenter är olika saker viktigt i de olika stegen mot ett köp. En resa som ofta börjar i stora drömmar baserat på känslor, går över till ett mer övervägande…

Läs mer

Stärk varumärket och skapa fortsatt efterfrågan

Den senaste tidens stora spridning av Coronaviruset har gjort att många företagare nu står inför stora utmaningar då människor förändrar sina beteenden och isolerar sig i stor utsträckning. Vi är…

Läs mer

5 viktiga nyckeltal du bör ha koll på som e-handlare

Oavsett hur man arbetar med marknadsföringstratten är oftast målet att nå fler unika besökare. Resultatet har i slutändan att göra med hur väl man använder sig av sina nyckeltal. Det…

Läs mer

Satsa på mobile first-annonsering i sociala medier

Sociala medier är under konstant förändring, våra beteenden och hur vi använder olika plattformar har utvecklats de senaste åren och kommer fortsätta att evolvera i framtiden. I takt med att…

Läs mer

Trendspaning inom programmatiska annonsköp

Programmatisk annonsering är den snabbast växande sektorn inom digital marknadsföring. Under 2019 väntas det stå för så mycket som 50 procent av den totala försäljningen av digitala annonser. Text: Alexander…

Läs mer

Kundens skiftande behov – på väg mot konvertering

Som avsändare av marknadskommunikation händer det att man stöter på svårigheter när det kommer till kanalval och framförallt utvärdering av kommunikationen i de olika kanalerna. Inte alltför sällan jämförs varumärkesbyggande…

Läs mer

Trendspaning – nytt inom SEO under 2019

Fokus under kommande år tror jag fortsatt kommer handla mycket om upplevelse, mobilt, röst och användarupplevelser. Text: Joakim Kendelt     Inför 2018 spådde min kollega Joachim Almeke att stort…

Läs mer

Väck rätt känslor med din kommunikation

Som konsument baserar du många köpbeslut på emotioner och känslor. Jag själv köper Colgates tandkräm istället för Pepsodent av enbart den anledningen att Colgate känns bra, men jag kan inte…

Läs mer