
Kommunicera rätt sak i rätt tid
Intressestyrd marknadsföring Här behöver du ha ett innehåll som är lätt att ta till sig för målgruppen, varierande för olika kanaler och segment såklart. Men det är i…
Läs mer
Stärk varumärket och skapa fortsatt efterfrågan
Både samhället, företagare och människor står inför stora utmaningar och omställningar i och med det som händer just nu. Vilket vi redan sett effekter på som t ex inställda resor,…
Läs mer
5 viktiga nyckeltal du bör ha koll på som e-handlare
Text: Thomas Zabihi 1. Trafik Något man alltid bör göra är att jämföra den inkommande trafikens olika källor. De vanligaste källorna är: – Direkta besökare, vilket är besökare som direkt…
Läs mer
Satsa på mobile first-annonsering i sociala medier
Text: Cecilia Nyström Att vi måste satsa mer på annonsering som är mobile first är något som det ofta tjatas om inom sociala medier. Att vi behöver skapa material…
Läs mer
Trendspaning inom programmatiska annonsköp
Text: Alexander Kollstedt Snart kan marknadsförare köpa annonsutrymme programmatiskt på linjär-tv, utomhusreklamen vinner mark och spelbolagens utrymme minskar. Mer om de sakerna snart. Vi börjar med att klarlägga vad…
Läs mer
Kundens skiftande behov – på väg mot konvertering
Text: Malin Hjelm Ett enkelt exempel: vårt mål är en ökad intäkt om 10 % i vår e-handel. Vi jämför våra investeringar i olika kanaler med varandra och undrar vilket…
Läs mer
Trendspaning – nytt inom SEO under 2019
Text: Joakim Kendelt Inför 2018 spådde min kollega Joachim Almeke att stort fokus skulle hamna på hastighet, mobile first och röstsök. Nu när vi närmar oss slutet på…
Läs mer