Blogginlägg av Viva Media

5 viktiga nyckeltal du bör ha koll på som e-handlare

Text: Thomas Zabihi   1. Trafik Något man alltid bör göra är att jämföra den inkommande trafikens olika källor. De vanligaste källorna är: – Direkta besökare, vilket är besökare som direkt…

Läs mer

Satsa på mobile first-annonsering i sociala medier

Text: Cecilia Nyström   Att vi måste satsa mer på annonsering som är mobile first är något som det ofta tjatas om inom sociala medier. Att vi behöver skapa material…

Läs mer

Trendspaning inom programmatiska annonsköp

Text: Alexander Kollstedt   Snart kan marknadsförare köpa annonsutrymme programmatiskt på linjär-tv,  utomhusreklamen vinner mark och spelbolagens utrymme minskar. Mer om de sakerna snart.  Vi börjar med att klarlägga vad…

Läs mer

Kundens skiftande behov – på väg mot konvertering

Text: Malin Hjelm Ett enkelt exempel: vårt mål är en ökad intäkt om 10 % i vår e-handel. Vi jämför våra investeringar i olika kanaler med varandra och undrar vilket…

Läs mer

Trendspaning – nytt inom SEO under 2019

Text: Joakim Kendelt     Inför 2018 spådde min kollega Joachim Almeke att stort fokus skulle hamna på hastighet, mobile first och röstsök. Nu när vi närmar oss slutet på…

Läs mer

Väck rätt känslor med din kommunikation

Text: Malin Yng En emotion är kroppens automatiska reaktion på uttryck kring dig, både instinktivt från födseln och det som blir inlärt under livets gång. T.ex är det svårt att…

Läs mer

Videomarknadsföring – del 1: Den rörliga revolutionen

Text: Fredrik Lundqvist I denna serie blogginlägg kommer vi att gå på djupet med videomarknadsföring, både med konkreta tips och trendspaning, och denna vecka inleder vi resan med en titt…

Läs mer

Oönskad indexering – kan man lita på robots.txt?

Ett vanligt misstag är att använda robots.txt som ett enkelt sätt av avindexera samt förhindra att t.ex Google indexerar vissa sidor som man inte vill ska dyka upp i sökresultatet,…

Läs mer