Twitters marknadschef och Googles Sverige-VD till Uppsala Mediedag

Den 7 maj 2015 arrangeras Mediedagen i Uppsala för tredje gången. I år gästas dagen av bland annat Lari Numminen, marknadschef på Twitter i Europa och Anders Berglund, Googles VD i Sverige.

– Vi är väldigt glada över att kunna bjuda in flera riktiga tungviktare som talare till mediedagen. Google och Twitter står ju i spetsen för den digitala utvecklingen och formar människors digitala beteende. Jag tror inte att någon har råd att inte hänga med och sätta sig in i vad detta innebär för företag, organisationer och individer, säger Magnus Hasselteg, VD för Viva Media som är initiativtagare till arrangemanget.

Förutom representanter från Google och Twitter gästas mediedagen också av UNT:s chefredaktör Charlotta Friborg, Adlibris tidigare vd Magnus Dimert, TV-profilen Kristian Luuk samt experten inom digitala medier Sara Öhman.

– Vi hade ett väldigt lyckat arrangemang förra året som lockade väldigt många deltagare. Näringslivet i Uppsala behöver det här och det känns väldigt kul och helt rätt att fortsätta arrangera Mediedagen i Uppsala, säger Magnus Hasselteg.

Precis som tidigare kommer Marknadsföreningen dela ut årets Guld-M där de bästa prestationerna inom kommunikations- och marknadsföringsområdet under 2014 prisbelönas. Årets marknadsförare, Årets Kajsa Varg och Årets byrå är några av priskategorierna.

Arrangörer är Viva Media, Marknadsföreningen och UNT. Övriga partners är bland annat TV4, KPH och MXM Com.

Mediedagen arrangeras på Uppsala Konsert & Kongress den 7 maj.

Mer information: www.mediedagenuppsala.se

Mediedagen är en dag med intressanta talare inom marknadsföring, PR, kommunikation. Målet är att utbilda och informera om medier och marknadsföring för att företagare och intresserade ska få större kännedom om marknadsföring.

För mer information, kontakta gärna: ?Arash Gilan, VD på Viva Media, 073-6991115, arash.gilan@vivamedia.se

Eller besök www.mediedagenuppsala.se