Viva Media

För den magiska brytpunkten, där magin sker inom reklam är skärpunkten mellan kreativitet och konvertering. Just den skärpunkten är det vi strävar efter och vill uppnå med våra kunduppdrag

Arash Gilan
VD

Varmt välkommen till Vivas värld

Oaktad position kikar du säkerligen på vår hemsida för att veta vad vi gör, hur vi gör saker och kanske varför Viva ska vara byrån ni ska samarbeta med? Just ”Varför” är en central fråga för oss, för mycket på Viva handlar om att gräva djupare än det ytan vill ge sken av. Även om vi tycker om teknik så byggs inte Viva på teknik utan på människors kompetens där vi tillsammans vill ta er affär vidare till nästa nivå. Vi pratar ofta om att detta inte är ett Jag-Va-projekt utan ett Vi-Va-projekt. 

Viva är nämligen en kärleksfull mix av medie, performance och reklambyrå. En hybrid av de bästa av världar som kombinerat bygger den helhet av marknadsföring som behövs i en modern och digital värld där data visserligen är i fokus men kreativitet ofta underskattas. Du kan säkert hitta en reklambyrå som kan hjälpa dig med produktion eller en mediebyrå som kan hjälpa dig med kanaler, eller en sökbyrå som kan fokusera på konvertering. Men mixen av att kunna hantera kanaler, annonsering, kreativitet, kommunikation och konvertering gör oss unika. Just därför kallar vi oss för en marknadsföringsbyrå där vi under ett flagg kan erbjuda er helheten av marknadsföring. 

Vi tror nämligen på både hårda och mjuka värden – för marknadsföring är inte antingen eller utan både och. En modern och skicklig marknadsförare har förmågan att kombinera dessa två förmågor. För den magiska brytpunkten, där magin sker inom reklam är skärpunkten mellan kreativitet och konvertering. Just den skärpunkten är det vi strävar efter och vill uppnå med våra kunduppdrag.

Vi lever i en era, som jag länge har predikat och skrivit böcker om, där allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras men kärnan av marknadsföring handlar inte om teknik utan förståelsen av människor. Ad-tech, datadrivet och automatisering i alla ära men marknadsföring handlar ofta långt mer om psykologi och förmågan att förstå mänskliga beteenden. Teknik är ett medel – människan är i fokus.  

För oss är en specifik kanal, medieval eller plattformar inte det viktigaste utan vart är era kunder? Vilka beteenden har dem, hur konsumerar de media och hur ser deras köpbeteende ut? När vi kartlagt dem så tänker vi hur vi kan fånga deras uppmärksamhet på en logisk och emotionell nivå – hur kan vi genom branding förbli i deras medvetande? Sen kommer paketering, medieval och uppföljning där vi testar oss fram för att nå våra gemensamma mål. För Vivas fokus är nämligen alltid era affärsmål. Vi vill utmana, testa, våga och ha modet att misslyckas så att vi kan lyckas. 

För nu kommer vi till pudelns kärna, data kan nämligen ge insikter men inte prediktion. Vore det så hade vi alla varit miljardärer. Vissa saker kan inte mätas och genom den mänskliga historien kan vi lära oss att vinnarna är de som vågar att tänka nytt och annorlunda. 

Fast i gamla hjulspår där ni fortsätter köra på som innan? Kanske är det dags för nya perspektiv – ge oss då chansen om det bara är för en analys. Vi lovar inte perfektion men vi lovar vass kompetens kring marknadsföring och alltid ett kärleksfullt bemötande. 

Arash Gilan
CEO Viva Media

På jakt efter den magiska brytpunkten? Hör av dig till mig här.