Viva Media är partner till Mediepodden

Journalisten Emanuel Karlsten och kommunikationschefen Olle Lidbom startar Mediepodden. Viva Media är partner till medieexperternas initiativ tillsammans med Bahnhof och MEG.

 

– Vi är väldigt glada över att Viva media vill göra det här med oss. Vi delar målet om att skapa bättre förståelse för den enorma digitala förändringen som pågår. Genom sitt partnerskap möjliggör de nu att ett oberoende samtal och analys får ta plats och nå allmänheten. Vi tror det behövs och är viktigt i en värld med lite för många heliga kor och ömma tår, säger Emmanuel Karlsten.

 

På sin hemsida skriver Emanuel Karlsten och Olle Lidbom att podden ska ge en ”ärlig, rak och aktuell analys av läget, varje vecka”. Vidare ska Mediepodden vara en oberoende röst, utan lojalitet till något företag, och således fylla ett behov för en medie- och kommunikationsbransch i identitetskris.

 

– Vi är stolta över att vara partner till Mediepodden. Detta är en satsning vi tror på och en röst vi behöver i tid av digitalisering där många företag, inte minst i medie- och kommunikationsbranschen, står inför stora förändringar. Vi ser fram emot att följa Emmanuel Karlsten och Olle Lidboms vassa analyser under våren, säger Arash Gilan, vice vd på Viva Media.

 

Första säsongen av Mediepodden startar den 15 april och kommer att sändas i tio avsnitt. Läs mer på www.mediepodden.se.

Bild: Emanuel Karlsten på Twitter, twitter.com/emanuelkarlsten.

 

För mer information, kontakta gärna:

Arash Gilan, 073-699 11 15, arash.gilan@vivamedia.se

Viva Media är en marknadsledande partner för digital marknadsföring. Vi drivs av att optimera våra kunders digitala affärer genom att förenkla, förnya och förbättra deras digitala kommunikation. Med konvertering i fokus, och med datadrivna beslut till grund, hjälper vi företag med planering, strategi, utförande, mätning och analys. Viva Media har huvudkontor i Uppsala och finns i flera orter i Sverige och i Oslo.