Viva Media får exklusiv inbjudan till YouTubes nya Partner Program

Uppsalabaserade Viva Media är en av ett fåtal utvalda byråer utanför USA som bjuds in i YouTubes ”Brand Partner Program”. YouTube lanserade sitt nya partnerprogram under annonsöreventen Cannes Lions och VidCon.

Partnerprogrammet är egentligen fortfarande exklusivt för den amerikanska marknaden och är utvecklat för att stärka byråers arbete med sina kunders närvaro på YouTube. Detta genom att ge stöd, inspiration och kunskap om hur man skapar kreativa och effektiva strategier för marknadsföring på plattformen.

– Vi är stolta och glada över att få ta del i YouTubes partnerprogram på förhand, som en av de första byråerna i Europa. YouTube-affären har vuxit enormt för oss under våren och vi ser en stor potential i denna kanal för våra kunder, säger Magnus Hasselteg, VD på Viva Media.

YouTube Brand Partner Program introducerades första gången för tre år sedan. Genom det nya YouTube Brand Partner Program Certification vänder sig YouTube till etablerade byråer som arbetar med innehållsstrategier och kampanjer på YouTube. Det handlar i grunden om att man måste kunna hantera ämnen såsom plattformens publiceringsramar och hur man samarbetar med YouTube-kreatörer och hur man optimerar kampanjer.

Det nya partnerprogrammet är än så länge lanserat i betaversion men planen är att i framtiden göra det tillgängligt för byråer världen över.

 

Viva Media Group är en marknadsledande rådgivare inom digitala kanaler samt leverantör av tjänster inom digital analys, marknadsföring och strategi. Viva Media Group har 100 medarbetare som varje dag hjälper närmare 2 000 företag att optimera sina digitala affärer. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Kalmar och Oslo.

YouTube ägs av Google och mer information om YouTube Brand Partner Program Certification går att läsa i detta inlägg på Google Agency Blog.

 

För mer information, kontakta:

Magnus Hasselteg, 073-6991111, magnus.hasselteg@vivamedia.se