Viva Media utbildar byråer åt Google.

Den 26 november är det dags för nästa utbildningsmodul i Google Agency Titans programmet med 65 utvalda byråer i Europa. Denna gång håller Viva Medias vice vd Arash Gilan i föreläsningen. Temat är ”Hur du tar din byrå till nästa nivå” med fokus på marknadsföring och försäljning.

Magnus Hasselteg och Arash Gilan, vd respektive vice vd för Viva Media Group från Uppsala är två av totalt sex ”Google Agency Coaches” från ledande europeiska byråer.

– Det är otroligt inspirerande och hedrande att få möjligheten att dela med oss av de erfarenheter vi lärt oss genom åren, inte minst vikten av ta datadrivna beslut, säger Arash Gilan.

Google Europa är initiativtagare till programmet som riktar sig mot tillväxtorienterade marknader i Europa. De av Google utvalda byråerna är fördelade på 13 länder, främst Östeuropa.

– Morgondagens byråer kommer förmodligen se helt annorlunda än vad vi ser idag. Hur säljer vi digitala tjänster i framtiden? Det är en av frågeställningarna jag kommer att ta upp, säger vice vd Gilan

Övriga coacher i gruppen representeras av följande byråer:

United Digital Group, Hamburg med ca 650 anställda.

Reprise Media, huvudkontor i New York med 550 anställda. Ägs av Interpublic Group med totalt 48 000 anställda.

H1, Prag med ca 100 anställda, ägs av WPP/Group M med totalt 180 000 anställda.

Marketing Wizards, Warszawa  med ca 100 anställda. Ägs av iProspect och tillhör Dentsu Aegis Network med totalt 27 000 anställda.

För mer information, kontakta gärna:

Magnus Hasselteg, 073-6991111, magnus.hasselteg@vivamedia.se

Viva Media Group är en marknadsledande rådgivare inom digitala kanaler samt leverantör av tjänster inom digital analys, marknadsföring och strategi. Viva Media Group har 120 medarbetare som varje dag hjälper över 2 000 företag att optimera sina digitala affärer. Företaget har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Kalmar och Oslo.