Viva Media utökar sitt stöd till Berättarministeriet i ny digital satsning

Viva Media vill se en bättre och mer jämlik utbildning för alla barn. Därför fortsätter bolaget under 2018 att bidra till Berättarministeriets arbete.
Vi oerhört stolta över vårt fortsatta samarbete med Berättarministeriet inom ramen för vårt CSR-arbete, säger Arash Gilan.

Berättarministeriet är en icke-vinstdrivande, partipolitiskt och religiöst obunden stiftelse som verkar för ett Sverige där alla barn och unga är trygga i det skrivna ordet och har förutsättningar att aktivt delta i samhällslivet. Nu ska Viva Media vara med och bidra till att stiftelsen kan fortsätta att utvecklas.

– Vi är väldigt glada över samarbetet som ger oss access till kanaler och tjänster som är helt avgörande för vår digitala satsning. Tillgången till Vivas spetskompetens möjliggör för oss att hjälpa ännu fler barn och unga, säger Dilsa Demirbag-Sten, generalsekreterare för Berättarministeriet.

Samarbetet tar nästa steg

Utöver att skänka ekonomiska medel till Berättarministeriet har Viva Media under tidigare år hjälpt stiftelsen med marknadsföring i mindre skala. Under 2018 läggs nästa växel i, där Viva Media pro-bono kommer att hjälpa Berättarministeriet med Adwords-administrering, sökmotoroptimering, displayannonsering och även konsultera inom sociala medier som Facebook och Instagram.

Syftet är att hjälpa Berättarministeriet som bland annat driver skrivarverkstäder där barn och unga i socioekonomiskt utsatta områden får uttrycka sin kreativitet.

– Kommunikation och konsten att behärska språk är en oerhört viktig nyckel för att lyckas i livet: Det är kärnan i vårt arbete och Berättarministeriet arbete gifter sig mycket väl med det vi står för säger Arash Gilan, VD på Viva Media.