BAUHAUS väljer Viva som ny digital partner
Viva har blivit utvald till ny digital partner för BAUHAUS, en av Nordens största och mest respekterade byggvarukedjor. Med start den 1 september kommer Viva att leda BAUHAUS digitala annonsering i Sverige och Norge och arbeta för att ytterligare stärka deras ledarposition på den nordiska marknaden.
Vivas uppdrag omfattar en bred satsning på digital annonsering, inklusive sociala medier, SEM, SEO och spårning. Genom innovativa, datadrivna och kreativa lösningar kommer Viva att säkerställa att BAUHAUS fortsätter utmana branschen och skapa stark tillväxt i både gamla och nya kundsegment.
– Att få förtroendet att arbeta med BAUHAUS, ett av Nordens mest folkkära varumärken, är en enorm ära och en möjlighet som vi på Viva verkligen uppskattar. Vår ambition är att inte bara uppfylla, utan överträffa deras förväntningar genom att leverera banbrytande digitala strategier som cementerar deras ledande position i DIY-sektorn, säger Arash Gilan.
Enligt BAUHAUS föll valet på Viva eftersom de ansåg att Viva levererade bäst jämfört med flera andra ledande byråer.
– Konkurrensen om kunderna på DIY-marknaden är stentuff och för att växla upp vår digitala affär upplevde vi att det var dags för en ny sparringpartner att gå upp i ringen, en som gör att vi säkrar ledarpositionen nu och i framtiden. Efter flera pitcher från ledande byråer föll valet på Viva. De levererade helt klart bäst på alla faktorer, från kompetens till genuinitet och inlyssnande av våra behov. Och nu är vi extremt taggade på att dra igång samarbetet, säger Joakim Hedström, Digital Marknadsföringschef på BAUHAUS.
Med Vivas hjälp tar BAUHAUS ytterligare ett steg mot att vara den obestridda ledaren inom DIY-sektorn i Norden. Tillsammans ska vi utforska nya digitala möjligheter och sätta en ny standard för vad som är möjligt inom byggvarubranschen.
– Vi är oerhört stolta och förväntansfulla över det fina uppdraget och ser fram emot att bygga vidare och stärka BAUHAUS position i Norden. BAUHAUS är en riktig drömkund för Viva och vi har länge imponerats över den starka varumärkesresa de gjort de senaste åren och ser fram emot att, tillsammans med teamet på BAUHAUS, skapa magi och engagemang som berör, når ut och sticker ut. säger Hanna Bergius, CCO på Viva.
För mer information, kontakta gärna:
Arash Gilan, vd Viva
arash.gilan@vivamedia.se
Joakim Hedström, Digital Marknadsföringschef på BAUHAUS
joh@bauhaus.se