CDON Group väljer Viva som strategisk tillväxtpartner inom marknadsföring och AI
CDON Group – med marknadsplatserna CDON och Fyndiq – väljer Viva som ny strategisk partner på sin tillväxtresa. Samarbetet inleddes i april och omfattar SEO, paid social, strategiskt varumärkesarbete samt stöd inom SEM och projektledning.

– Det här är ett kvitto på att vår position som den mest AI-drivna byrån i Norden inte bara är en vision utan verklighet. CDON är ett ikoniskt e-handelsvarumärke. Att de väljer oss i konkurrens med globala nätverksbyråer visar att våra AI-first tänk, metodik och vår kulturella hunger träffar rätt, säger Arash Gilan, vd för Viva.
Från pitch till partnerskap
Viva pitchade mot flera andra byråer, däribland europeiska jättar men det var kombinationen av strategisk skärpa, teknisk spets och kreativ edge som avgjorde.
– Vi hade först siktet inställt på en stor europeisk aktör. Men Vivas förmåga att tänka både nordiskt och långsiktigt, tillsammans med deras proaktivitet och AI-erbjudande, fick oss att tänka om, säger Fredrik Norberg, vd för CDON Group.
– För oss är det här inte bara ett byråval, det är början på ett partnerskap som ska driva tillväxt på riktigt.
Ett nytt kapitel för CDON och Fyndiq
Samarbetet kommer att fokusera på att återpositionera CDON, och stärka Fyndiq, för den nordiska marknaden. Det innebär ett fördjupat arbete med SEO, utveckling av ny visuell och tonal identitet, samt ökad närvaro i sociala kanaler för att driva lojalitet, konvertering och varumärkespreferens.
– Vi ställde höga krav redan från start och med Viva så har vi fått den samarbetspartner vi behövde. De är lika delar strategiska och operativa, snabba utan att tumma på kvalitet, och har en imponerande AI-kompetens som redan gjort skillnad, säger Kattis Åström, Chief Commercial Officer på CDON Group.
Läs om samarbetet hos Resumé.