Google firar 20 år – med humoristiska kortfilmer
Det finns inget företag som går i bräschen för internet och för det moderna livet så som Google. Det har passerat 20 år sedan Google startade som en nytänkade sökmotor och idag har de utvecklats till att erbjuda åtta olika produkter, samtliga med runt en miljard användare. För den som har upplevt hur stora muskler […]
Det finns inget företag som går i bräschen för internet och för det moderna livet så som Google. Det har passerat 20 år sedan Google startade som en nytänkade sökmotor och idag har de utvecklats till att erbjuda åtta olika produkter, samtliga med runt en miljard användare.
För den som har upplevt hur stora muskler Google har och sett sitt företags försäljningssiffror stiga, finns det nog en hel del igenkänning i de här kortfilmerna.
Här får vi följa karaktären Chabuddy G som spelas av Asim Chaudhary. ”Search like a G” är en serie i fyra delar där charmiga Chabuddy G lär sig att använda Google Ads för att sälja sin flaggskeppsprodukt Peanut Dust. Till en början förstår han inte hur en sådan mirakulöst bra tjänst ens kan vara laglig – han tror att han har hackat Google. Annars ser vi Asim Chaudharys populära brittiska karaktär i serien People Just Do Nothing.
”What better way to tell this story than with one of the UK’s most loved entrepreneurs – the brilliant Chabuddy G. It was a great opportunity to work with Asim Chaudhary and the team from the YouTube and BBC hit People Just Do Nothing. It represented an unmissable and fun opportunity to tell our story and celebrate the unsung heroes of search ads”, säger Nishma Robb, ads marketing director på Google UK.