Nu är Snapchats API öppet för alla annonsörer

De varumärken, byråer och utvecklare som vill nå ut och rikta budskap till alla användare av Snap Ads kan nu göra det. Snapchat har nämligen öppnat upp sin egna API för alla, som gör det möjligt att automatisera köp av annonser. Godkända företag eller tredjepartsverktyg behövs inte längre för att varumärken ska kunna köpa och […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

De varumärken, byråer och utvecklare som vill nå ut och rikta budskap till alla användare av Snap Ads kan nu göra det. Snapchat har nämligen öppnat upp sin egna API för alla, som gör det möjligt att automatisera köp av annonser. Godkända företag eller tredjepartsverktyg behövs inte längre för att varumärken ska kunna köpa och rikta vertikala videoannonser och sponsrade filter på det populära sociala mediet.

För annonsörer tar Snapchats API bort behovet att gå via plattformens säljteam, betala för tredjepartstjänster och att manuellt behöva placera varje annonsköp via Ad Manager. 

“We’ve been listening closely to third-party developers as we transition Snapchat ad products onto our self-serve platform. Today we’re opening up our Marketing API to give every developer tools to build the Snapchat ad solutions that perform best for them and their customers,” säger Snapchats Director of Revenue Programs, James Borow i email, enligt Marketing Land.

För Snapchat kan det här steget innebära att lägger vantarna ännu större reklamintäkter än tidigare.