Nu kan företag schemalägga inlägg på Instagram

Över 25 miljoner företag använder Instagram och 80 procent av alla Instagram-användare följer minst ett företag i applikationen, rapporterade Facebook november 2017. Nu har det lanserats nya uppdateringar som innebär möjligheter för de som är aktiva med sitt företag på Instagram. Via sin business-blogg gick Instagram ut med information om att du med företagsprofil nu […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Över 25 miljoner företag använder Instagram och 80 procent av alla Instagram-användare följer minst ett företag i applikationen, rapporterade Facebook november 2017. Nu har det lanserats nya uppdateringar som innebär möjligheter för de som är aktiva med sitt företag på Instagram.

Via sin business-blogg gick Instagram ut med information om att du med företagsprofil nu kan tidsinställa organiska inlägg. Det innebär att marknadsföringen på det sociala mediet kan bli avsevärt mycket effektivare. Det som hänt är att Instagram API har uppdaterats till Instagram Graph API. Utöver att kunna schemalägga inlägg kan ditt företag se vilka poster ni har taggats i och visa andra företagsprofiler.

För att kunna ta del av funktionerna behöver ditt företag använda sig av en tredjepartstjänst som Hootsuite eller liknande verktyg.

”Schemaläggning och publicering av innehåll på Instagram har varit det största önskemålet bland våra 16 miljoner kunder. Nu kan de enkelt och säkert hantera stora volymer innehåll, flera teammedlemmar och flera Instagram-konton. Hootsuite är glada över att samarbeta med Instagram i det här  projektet.”

                                                                          –  Ryan Holmes, CEO,