Viva

Ny identitet – samma passion

Grafisk profil Marknadsföring Varumärke Varumärkesprofil Viva Media
Publicerad , senaste uppdatering

Vi har en ny visuell identitet! Med en ny logotyp, nya grafiska element och ett nytt maner vill vi tydligare visa dem vi alltid har varit – passionerade marknadsförare vars högsta ambition är att hjälpa våra kunder att uppnå sina mål.

“Skomakarens barn” och “hemma hos elektrikern lyser det sämst” är välkända ordspråk som talar om risken med att som expert inte sköta om sin egen hemmaplan. Den gropen vill inte vi hamna i, utan vi utvärderar ständigt vår egen kommunikation som marknadsföringsbyrå. Och efter några spännande år med expansion och förnyelse inom verksamheten var det nu dags att uppdatera vår egen grafiska profil.

Det är vår contentavdelning Creative som ligger bakom den nya identiteten, och på precis samma noggranna och genomarbetade sätt som de alltid hjälper våra kunder har de nu uppdaterat vårt eget varumärke.

Med den nya profilen vill vi visa på vår passion, energi och kreativitet. Både i det innehåll vi skapar och den data som vi processar. Vi är analytiker, strateger och kreatörer som brinner för att hjälpa våra kunder att nå de mål som de har satt upp, både kortsiktigt och långsiktigt.

I vår logotyp och våra grafiska element leker vi med mjuka och hårda texturer för att visa på bredden i våra leveranser – i allt från färg och form till hårda siffror. När det kommer till våra färger har vi valt en bredare färgprofil för att bättre representera vår passion och energi, och för att kunna använda färgerna modulärt i många olika kontexter.

I och med den nya loggan reviderade vi vårt namn “Viva Media”. Internt har vi alltid bara sagt “Viva”, och efter att nyligen ha förvärvat både en reklambyrå, en webbyrå och en filmbyrå var det dags att tydligt visa att vi är så mycket mer än endast en mediebyrå. Vi erbjuder våra kunder ett helhetsgrepp inom marknadsföring, och heter därför bara Viva från och med nu. Kort – och gott!  

Till den nya grafiska profilen lanserar vi också vårt nya huvudbudskap, som tillsammans med det grafiska kommer förmedla det som är kärnan i allt vad vi på Viva gör – “Värdeskapande marknadsföring”.

Är du nyfiken på Viva?

Hör av dig till oss direkt så tar vi diskussionen vidare.