Ny säsong av VD-podden

2

Publicerad 03 oktober 2019, 13:10 av Josefine Bergman

På torsdag den 10 oktober släpper vi äntligen första avsnittet av säsong två av VD-podden. Viva Medias VD Arash Gilan, som också är föreläsare och författare till de två böckerna Get digital och Apparnas planet, är den som leder samtalet med gäster som han bjuder in att prata om bolagsbyggande. I podden berörs hela paletten av de olika delarna som formar en organisation som ledarstilar, företagskulturer, organisationsstrukturer, teambuilding, förbättringsarbeten och utveckling av innovativa idéer. Det utbyts personliga erfarenheter och kunskaper som både Arash och gästen har skaffat sig under sin egna utveckling.

En kort presentation av startfältets gäster i VD-podden

Johan Jureskog
Matkreatören som har blivit synonym med burgaren i och med hans program “Världens bästa burgare” och medverkan i “Kockarnas kamp”.  Tillsammans med kocklandslaget var Johan med och vann Matlagnings-OS 2004. Hans stora passion för kött har resulterat i de välrenommerade Stockholmsrestaurangerna Rolfs Kök, Jureskogs, AG och NK Kötthandel med visionen att ständigt överträffa gästernas matupplevelse.

Dilsa Demirbag-Sten
Dilsa sitter med i inte mindre än sju styrelser för olika välgörenhetsorganisationer. Ett engagemang som flerfaldigt har belönats med olika utmärkelser och hon blev i år invald i styrelsen för Nobel Prize Museum. 2011 var Dilsa med och grundade Berättarminestriet som verkar för barns lika rätt till utbildning, något som möjliggörs genom extra språkligt stöd.

Ebba Busch Thor
2010 blev Ebba som yngsta någonsin invald som kommunalråd i Uppsala kommun med ansvar för demokrati, integration och äldrefrågor. 2015 blev hon vald till partiledare för Kristdemokraterna och hade i valet 2018 rekordstort förtroende hos väljarna. Ebba är en skicklig retoriker och kommunikatör som framgångsrikt leder KD till att vara ett vasst oppositionsparti.

Felix Formark
Han gick som 17-åring sin sista dag i skolan men har sedan dess ständigt hittat sina egna sätt till utveckling och ny kunskap. Han började sin karriär som säljare och blev senare headhuntad till VD-rollen på det nystartade premiumklockmärket Sjöö Sandström redan som 27-åring. Där han utvecklat varumärket i linje med det högkvalitativa hantverket som mekaniska klockor är.

Åsa Skogström Feldt
Åsa har många år i näringslivet med ledande befattningar bakom sig. Hon verkar gärna i gränserna mellan näringsliv och människor inom området social hållbarhet på ett internationellt plan. Vilket hon gör genom sitt stora engagemang för kvinnligt företagande och socioekonomiskt utsatta. Tidigare har Åsa varit global VD för Hungerprojektet men är idag ansvarig för IKEAs Social Entrepreneurship, en roll där hon möjliggör synergier för både samhället, individen och IKEAs verksamhet.

Thomas Mattsson
En av mediesveriges vassaste publicister med sina 14 år som ansvarig utgivare och chefredaktör på Expressen. Innan dess sysslade Thomas med produktiv journalistik, en gedigen karriär som prisats på många olika sätt. Mediebranschen och framförallt tidningsupplagor är ett medie där stora förändringar har skett något som Thomas ledde Expressen genom att digitalisera papperstidningen.

Konrad Bergström
Serieentrepenören som grundade Zound Industries. Ett bolag som framgångsrikt var först med att designa hörlurar under varumärken som t ex Urbanears, en tvist om företagets framtida utveckling gjorde att Konrad sålde sin ägarandel. Vilket möjliggjorde att han idag kan satsa fullt ut på sitt innovativa elbåtsföretag Xshore med visionen att bli en båt åt folket.

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy