Vivas Robert Rollert har tagit 100 Blueprint-certifikat

Facebook Blueprint består av totalt drygt 100 kurser och webbinarier som handlar om allt från organiska inlägg till strategier och tekniska implementationer kring Facebook, Instagram, Messenger och Audience Network. Robert Rollert, Vivas Head of Social, har lyckats med en riktig bragd – han har tagit sig igenom sammanlagt närmare 100 certifikat. – När man sammanfattar […]

Publicerat
Inlägg Sociala Medier

Facebook Blueprint består av totalt drygt 100 kurser och webbinarier som handlar om allt från organiska inlägg till strategier och tekniska implementationer kring Facebook, Instagram, Messenger och Audience Network. Robert Rollert, Vivas Head of Social, har lyckats med en riktig bragd – han har tagit sig igenom sammanlagt närmare 100 certifikat.

– När man sammanfattar alla de här kurserna så får man en förståelse för hur algoritmen fungerar. Det ena förklarar det andra, det är som ett pussel. Har man lagt bitar får man hela bilden, säger Robert Rollert.

Det han betade av under januari 2017 kallas för “All Content Learning Path” och består av över 90 enstaka certifikat och innehåller i princip allt material i Blueprint utom några enstaka webbinarer. Utöver tillämpningar och strategier för Facebook, Instagram, Audience Network och Messenger har det också handlat om handhavande av plattformen/operativt arbete, analys, målsättningar, varumärkesbyggande, konvertering och även teknisk implementation.

Du har lyckats ta 50 stycken certifikat över jul och nyår, hur har du hunnit det?

– Jag utnyttjade kort och gott alla s.k. micro moments. Jag gjorde en hel del via mobilen, till exempel när jag väntar på ungarna när jag hämtar dem efter träningen eller under tv-reklamen, säger Robert Rollert.

Han har också tagit del av Blueprint Live i Dublin. Roberts kontakter på Facebook var imponerade över att han lyckats ta så många certifikat, vilket är otroligt sällsynt. Vid det tillfället hade han bara hunnit med drygt 50 stycken.

All kunskap som kommer med de här certifikaten innebär att Viva i ännu högre grad fortsätter att jobba på ett sätt som uppskattas av Facebooks algoritmer.

– Vi har tillämpat de sätt att arbete på som Facebook rekommenderar för bästa resultat. Därför har vi lyckats väldigt bra med våra kampanjer, säger Robert Rollert.