Vinnare i Svenska SEO-priset

Nyligen delades Svenska SEO-priset 2021 ut till framstående e-handlare som lyckats optimera det organiska söket på ett exemplariskt vis. Vivas kunder Cervera, Medborgarskolan och SIMBI var med som vinnare i sin kategori.

Publicerat
Inlägg SEO

Svenska SEO-priset uppmärksammar duktiga personer, framstående sajter och e-handlare som lyckats synliggöra hemsidan genom en bra strategisk och väl genomförd sökmotoroptimering. Finalisterna har tagits fram genom en publik nominering och genom en expertjury som tittat på den organiska synligheten och tillväxtkurvan i söket.

De senaste åren har digitala beteenden online ökat och därmed har också bruset ökat och att uppnå en bra organisk synlighet försvårats. Det är ett ständigt pågående arbete som ständigt behöver förfinas och utvecklas för att passa sökbeteendet hos kunder och vara konkurrenskraftig jämte konkurrenter.

Cervera vinnare i kategorin Möbler & Inredning

Vivas kund Cervera har tagit ett helhetsgrepp om sin digitala position och arbetar målmedvetet mot att stärka den. Där har det organiska söket varit avgörande för deras förflyttning och i ett nära samarbete med deras interna Ecommerce-avdelning har Vivas SEO Manager Ricky Pettersson bidragit. Detta gör Cervera till finalist i kategorin Möbler & Inredning i 2021 års upplaga av Svenska SEO-priset.

Medborgarskolan vinnare i kategorin Utbildning

Medborgarskolan vill bidra till ett lustfyllt lärande och har därför 6000 utbildningskurser som genomförs på flertalet ställen lokalt i Sverige och digitalt. Där har de genom en bred SEO-strategi, för att vara synliga för människor som söker en utbildning, lyckats öka den organiska trafiken och vunnit Svenska SEO-priset i kategorin Utbildning. En insats som inte varit möjlig utan Joachim Almeke och hans mångåriga erfarenhet av SEO.

SIMBI vinnare i kategorin Djur

SIMBI är e-handlaren som verkar inom kategorin Djur på nätet också ett område som rönt stor framgång det senaste året då människor i allt större utsträckning skaffar djur till följd av pandemin. Ökat intresse ökar också konkurrensen i SERP:en vilket SIMBI tillsammans med Vivas SEO Manager Max Zetterqvist gett e-handels-konkurrenterna en rejäl match.