Viva vlogg – din nästa resa är kundresan

1

Publicerad 26 november 2018, 08:11 av Lukas Lind

Kundresan blir allt mer komplex och det är alltid enkelt att analysera och förstå vad som bidrar till konverteringar. Kundresan innefattar varje kontaktpunkt kunden har med din organisation. Här handlar det om att ta tillvara på all data om era kunder och arbeta för en närvaro i samtliga nivåer av tratten.

Den organisation med mest kunskaper om sina kunder som omsätts i kundvärden blir en vinnare. Här går Viva Medias Richard Swenman igenom hur man kan jobba med kundresan.

Bland de saker han går igenom hittar vi:

• Varför du ska använda persona istället för målgrupp
• Att arbeta för närvaro i samtliga nivåer av tratten för digital marknadsföring

Denna video är också publicerat på Jetshops blogg.

Gilla
Gilla Älska Haha! Wow! Sad Angry
2

Mer Viva i din inkorg!

Vivas integritetspolicy