Sverige - Viva Media

Vivas filmpartner vinner guld i Telly Awards

Viva Media
Publicerad , senaste uppdatering

Vivas kreativa team har tillsammans med Derry Philip Film Agency producerat många framgångsrika kampanjfilmer åt vår kund Frälsningsarmén. Nu har filmen till Frälsningsarméns senaste julkampanj vunnit ett guld åt Derry Philip Film Agency i den prestigefyllda filmtävlingen Telly Awards. 

Telly Awards är en stor internationell tävling som hyllar rörlig produktion som kommuniceras genom flera olika kanaler. En välrenommerad jury bestående av framstående namn inom branschen bedömer över 12 000 bidrag i flera olika kategorier.

Filmen som nu har vunnit pris i kategorin “Social video – Not for profit” sändes under julen 2021. Idén bakom kampanjen var att följa de gåvor som Frälsningsarmén ger hela vägen hem till den utsatta. Ofta visar hjälporganisationer vad de gör och bidrar med, men det här blev en möjlighet att visa vad den hjälpen resulterar i för alla de som lever i utsatthet. 

– Ambition var att skapa något som var tillräckligt oslipat för att motsvara verkligheten, men samtidigt vackert nog att skapa känslor. Vi ville att filmen skulle ha en dokumentär känsla, så att det nästan inte uppfattades som reklam, säger Fredrik Lundqvist, Creative Director på Viva Media.

Vinsten i Telly Awards går nu till Derry Philip Film Agency, och Vivas Creative Director, Fredrik Lundqvist, tycker att de är värdiga vinnare och att han inte kunde vara mer nöjd med samarbetet.

– Derry Philip Film Agency har varit en otroligt bra samarbetspartner för oss över en längre tid. De är alltid väldigt professionella, men i just det här fallet var det extra imponerande att se dem leverera på en så hög nivå utan ett stort fotavtryck. Vi ville att det skulle bli dokumentärt och inte för “snyggt”, och den balansen lyckades de verkligen med, säger Fredrik Lundqvist.


Reklamfilmen kan du se på Telly Awards hemsida.