Vivas kunder Bonti och Grillkung vinner Svenska SEO-priset 2023
Vi på Viva kan stolt meddela att vi har vunnit Svenska SEO-priset 2023 tillsammans med våra kunder Bonti och Grillkung. Det är ett erkännande av det hårda arbete och den dedikation som våra team och deras kunder har lagt ner för att öka kundernas synlighet på nätet.
Bonti kategorivinnare – andra året i rad

Vivas kund Bonti vinner – för andra året i rad – i kategorin Barn och Leksaker. Juryns motivering löd att Bonti “trots sin lilla storlek tar upp fajten om organisk trafik mot jättarna i baby-kategorin och dubblar sin SEO-trafik senaste året”.
Vår SEO manager, Tomas Blommé, är djupt tacksam för det förtroende som Bonti har visat honom:
– Det är en fantastisk känsla att bli erkänd för det hårda arbete vi har lagt ner inom SEO-området. Att vinna Svenska SEO-priset två år i följd är ett bevis på värdet av att ha en tydlig och långsiktig SEO-strategi och att konsekvent arbeta efter den.
Tomas förklarar att framgången i detta samarbete beror på att teamet har arbetat enligt en långsiktig och väldefinierad strategi, samtidigt som de har haft modet att tänka utanför ramarna och testa nya innovativa idéer för att ligga i framkant.
– Det har varit en fantastisk upplevelse att samarbeta med Bonti i den spännande bransch de verkar inom. De har tagit våra rekommendationer till hjärtat och implementerat dem på ett imponerande sätt i sitt arbete. Deras professionalism, lättsamhet och engagemang har gjort samarbetet till en fröjd, och vi har haft en fantastisk arbetsrelation, säger Tomas Blommé.
Grillkung – bäst inom Hem och Trädgård

I kategorin Hem och Trädgård tog Grillkung hem priset, och vi är stolta över vår medarbetare, Kristoffer Luthman, som har varit en viktig del av detta framgångsrika samarbete. Juryns motivering löd:
“Med en fördubbling av sin organiska trafik senaste året tar Grillkung.se hem kategorin Hem & trädgård.”
Kristoffer delar med sig av sina insikter om projektet:
– I samarbetet med Grillkung så har jag fått tid och möjlighet att fokusera på utforma själva strategin för att öka deras synlighet med tre tydliga mål på önskelistan:
- Öka Grillkung’s organiska synlighet.
- Få en större närvaro i sökresultaten och bättre metadata, och därmed öka incitamenten för användarna att klicka.
- Möjliggöra för fler nya besökare att nå fram till webbplatsen så att antalet konverteringar och i slutänden sålda grillar ökar.
– Vi kan nu checka av samtliga mål, men det hade aldrig gått utan en slitvarg med god produktkännedom på insidan. Jag är så tacksam över att ha jobbat tillsammans med Alexander Ingström i projektet. Det hade inte fungerat såhär bra utan att ha någon som kan hjälpa oss att göra jobbet, säger Kristoffer Luthman.