Sverige - Viva Media

Vivas kunder kammar hem Svenska SEO-priset

Sökmotoroptimering Viva Media
Publicerad , senaste uppdatering

Den 12 oktober publicerades årets upplaga av Svenska SEO-priset. Två av Viva Medias samarbetspartners, Bonti och SmartaSaker, vann pris inom sina respektive kategorier.

Svenska SEO-priset tilldelas de e-handlare som har presterat bäst inom organiska sök under det senaste året. Priset delas upp i 27 olika kategorier, och finalisterna tas fram genom en öppen nominering. Vinnarna koras sedan av en expertjury som baserar sina beslut på de nominerades organiska synlighet och tillväxtkurva i söket.

Vi på Viva är grymt stolta över våra kunder, att vi har fått vara en del av deras framgångsresa och att våra medarbetare har fått möjlighet att vara med och vinna SEO-branschens finaste utmärkelse.

Bonti vann i kategorin Barn & leksaker

Vår kund Bonti vann priset inom Barn och leksaker med motiveringen att de har “dubblat sin synlighet och trafikvärde i Google i konkurrens mot betydligt större aktörer i SERP:en”.

Viva Medias SEO Manager Tomas Blommé har jobbat med Bonti under det senaste året, och han är väldigt glad att vinna priset tillsammans med vår kund.

– Det har varit jättekul att jobba med Bonti i en väldigt rolig bransch. De har verkligen tagit våra rekommendationer och förädlat dem vidare fullt ut i sitt arbete. De är duktiga, lättsamma och roliga, och vi har klickat väldigt bra, säger Tomas Blommé.

Enligt Tomas beror framgången på att teamet har jobbat med en långsiktig och tydlig strategi, och parallellt tänkt utanför boxen för att testa nya saker och ligga i framkant.

– Kombinationen av både strategi och kreativt nytänk har varit nyckeln i det här fallet, säger Tomas Blommé.

SmartaSaker vann i kategorin Presenter & pyssel

Juryns motiveringen för SmartaSakers vinst är att de “under hösten 2021 ökade sin synlighet varje månad” och att de “med ett smart contentarbete hämtar in mycket SEO-trafik varje månad”.

SmartaSakers SEO-ansvarige, David Lännerholm, säger att Viva media har varit ett ovärderligt bollplank, och att SmartaSaker har fått hjälp med att identifiera vilka av deras tusentals sidor som behöver prioriteras.

Kristoffer Luthman, SEO Manager på Viva Media, tycker att det har varit en lyx att jobba med teamet på SmartaSaker.

– Jag har ofta känt mig som en rådgivande instans som har kommit med strategier, analyser, nya uppslag och idéer, men det är deras kompetens, handlingskraft och hur snabbt de har implementerat mina förslag som har varit avgörande för framgången, säger Kristoffer Luthman.