Besöksnäringens nya utmaningar efter pandemin

Idre Fjäll är skidorten i norra dalarna som med sin vackra natur drar till sig besökare året om. Skidåkning och cykling är de två största attraktionerna som drar människor till Idre, men orten erbjuder också många andra upplevelser.

Tommy Halvarsson är Marknad- och kommunikationschef på Idre Fjäll, och för honom handlar kommunikationen kring Idre om att skapa engagemang, att förstå var kunden kommer ifrån och ha koll på kundens kunskaper. Vikten av att tänka på helheten är också något som Tommy betonar, från inlägg i sociala medier till displayannonsering och pressmeddelanden. Alla måste vara en del av en helhet och samverka med varandra.

I ett samtal med Vivas Rikard Godlund Acharius berättar Tommy öppenhjärtigt om Idres utmaningar, deras mål och hur förutsättningarna för besöksnäringen har förändrats de senaste åren.

Innehåll

  • Vilka kanaler som fungerar bäst för Idre
  • Vad de vill förmedla genom sin kommunikation
  • Hur marknadsföring har förändrats de senaste åren
  • Vikten av att vara agil som marknadsförare
Medverkande:
Tommy Halvarsson

Marknad- och kommunikationschef, Idre Fjäll

Rikard Godlund Acharius

Viva Media

Webinar Webinar

Lås upp innehållet genom att fylla i dina uppgifter