Lyko – En djävel på e-handel
Häng med på en webinar-serie där Arash Gilan möter människor som driver och/eller har grundat vad som idag är en framgångsrik e-handel. Först ut är Rickard Lyko som berättar om resan med familjeföretaget Lyko utifrån organisationens struktur, strategin i marknadsföringen, kundresan och de avgörande nycklarna för tillväxt.
Arash Gilan är vd och medgrundare av marknadsföringsbyrån Viva Media som genom åren hjälpt hundratals e-handlare till framgång. Han är även författare till två böcker om digitalisering, krönikör på Breakit, internationell talare samt driver VD-podden där han samtalar med experter och ledare om bolagsbygge. Samtidigt som Arash skriver sin tredje bok – En djävel på e-handel – passar han på att bjuda in e-handlare till studion för ett snack om hur just dem har tagit sig dit och alltså blivit “En djävel på e-handel”. Andra gäster är Bank Bergström från Nordic Nest och Susanne Holmström från NetOnNet.
Rickard Lyko började 2008 utveckla familjeföretaget Lyko till den storskaliga e-handel och frisör samt butiks-verksamhet som det idag är. Både företaget och Rickard själv har vunnit flertalet priser och resultatet talar för sig själv med 2 miljarder i omsättning och en tillväxt på 28%. Den inspirerande resan får du här se mer om.
Frågor som diskuteras är:
- Hur fungerar Lyko som organisation?
- Vad är deras marknadsföringsstrategi?
- Hur ser dem på kundresan?
- Vilka är nycklarna för tillväxt?