Marknadföringstrender 2022
Ett till år går nu till historien och för vissa bolag betyder det att sammanfatta verksamhetsåret och planera för ett nytt framgångsrikare år. En omvärldsspaning är aldrig fel för att kunna planera för vilka aktiviteter som ska få mer eller mindre utrymme i bolagets unika marknadsplan. Men vilka blir trenderna nästa år, vad behöver du veta för att kunna lägga upp en vinnande taktik som gör att er långsiktiga strategi uppfylls?
Här får du en analys av Vivas egen CEO, Arash Gilan, som ger dig trenderna du som ledare och marknadsförare behöver ha koll på. Det pratas om det mänskliga behovet som primära fokus, att tänka hybrid, att prioritera varumärket, influencers som en naturlig del av mediemixen, metaverse, superappar och om den så erkända kundtratten är uttjänt? År 2022 handlar allt i marknadsföringen om att kunna korsa just konvertering med kreativitet. Kolla på denna framtidsspaning så att ditt jobb blir lättare.