Möjligheterna med Share of Search

81% av världens befolkning använder sig av sökmotorer, bloggar och andra sidor på nätet för att hitta och dela information innan de tar beslut kring köp av produkter eller tjänster. Idag kan vi genom mätetalet Share of Search se hur stort intresse varumärket har och även vilken preferens man har till just vårt varumärke när man skriver om det. Under detta webinar ska vi titta närmare på vad Share of Search är, vilka möjligheterna är och vart datan kommer ifrån.

De som delar kunskapen är Vivas Alexander Vucic, Brand & Marketing Consultant, tillsammans med Rodrigo Pozo Graviz som är CEO på My Telescope där också Alexander är verksam. My Telescope är en av världsledarna inom SoS och samlar in stora mängder data vilket låter dig förstå sökbeteendet samt analysera hur ofta och vad folk säger om ditt varumärke i digitala sammanhang. Alexander är den på Viva som hjälper bolag att hitta möjligheter till att skapa tillväxt och hitta affärsmöjligheter genom bla marknadsföringslösningar.

Det här kommer du få veta mer om

  • Vad är Share of Search
  • Möjligheterna med det?
  • Kan alla använda det?
  • Var kommer datan ifrån?
Medverkande:
Alexander Vucic

Marketing Consultant, Viva Media

Rodrigo Pozo Graviz

CEO, My Telescope

Webinar

Lås upp innehållet genom att fylla i dina uppgifter