Lär känna din målgrupp på Facebook
Facebooks Målgruppsstatistik ger dig information om olika grupper av människor. Dessa grupper är baserade på din unika följarmålgrupp och andra profiler som är registrerade på hela Facebook. Datan kommer även från tredjepart och tillsammans ger all den här informationen dig viktiga insikter som demografi, beteende, intressen och de populäraste ämnena som din målgrupp engagerar sig […]
Facebooks Målgruppsstatistik ger dig information om olika grupper av människor. Dessa grupper är baserade på din unika följarmålgrupp och andra profiler som är registrerade på hela Facebook. Datan kommer även från tredjepart och tillsammans ger all den här informationen dig viktiga insikter som demografi, beteende, intressen och de populäraste ämnena som din målgrupp engagerar sig i.
Hur kan jag använda Målgruppsstatistik för mitt företag?
Här kan du få ut värdefull data som kan hjälpa dig att planlägga hur dina kampanjer ska se ut, både på Facebook och utanför plattformen. Genom de insikterna om målgruppen kan du skapa relevant innehåll som dem vill se samtidigt som du får möjligheten att nå nya människor baserat på den datan.
Den här datan kan du se i Facebooks Målgruppsstatistik:
Ålder och kön
Civilstatus
Utbildningsnivå
Arbetstitel
Vanligaste kategorier
Likes på sidan
Vanligaste städerna
Vanligaste land
Vanligaste språk
Användarfrekvens
Enhetsanvändare
Hur använder jag Målgruppsstatistik?
- Gå till Målgruppsstatistik.
- Välj vilken målgrupp du vill visa. Du kan välja mellan alla på Facebook eller personer som är kopplade till din sida.
- Har du fler annonskonton väljer du det kontot du vill se från rullmenyn överst på sidan.
- Använd filtren till vänster för att definiera din målgrupp eller finjustera med de interaktiva diagrammen.
- Klicka på spara.
- Ge din målgrupp ett namn. Sedan kan du använda den gruppen för att sätta upp en annons i Ad Management.
Läs också: Instagrams statistikverktyg