Sverige - Viva Media

Viva Media tar in nya huvudägare och satsar stort på tillväxt

Viva Media
Arash Gilan Henrik Zobal
Publicerad , senaste uppdatering

Sobro går in som ny huvudägare i Viva Media där de tillsammans med grundarna Arash Gilan och Henrik Zobal, som kvarstår som ägare, satsar på att göra Viva Media till Nordens bästa marknadsföringsbyrå.

– På ägarnivå har vi under en tid diskuterat Vivas framtid. Vi är extremt motiverade att ta Viva vidare till nästa nivå alla kategorier och då behöver vi en stark ägarpartner som kan hjälpa oss att nå det målet. Det var i den processen som vi stötte på Sobro, och jag kan ärligt säga att det var kärlek vid första ögonkastet. I Sobro har vi funnit en perfekt partner när det kommer till att dela vår ambition och ta Viva vidare till nästa nivå. Vi vill med detta öka vår tillväxt, lönsamhet, kundnöjdhet och viktigast av allt medarbetarnas välmående, säger Arash Gilan, medgrundare och VD på Viva Media.

Sobro är en ägarpartner med en vilja och ett mål att stödja ett passionerat företagande. I Viva Media har de sett en stark entreprenöriell själ och ett bolag som drivs av ett medvetet arbete kring företagets kultur. Säljande huvudägare är Gota Media, NWT koncernen, samt ShortCap. Viva Medias grundare förblir större delägare i processen.

– När vi träffade Viva kände vi att alla företag borde bygga sin verksamhet på sättet som Viva gör. Vi ser verkligen fram emot att stötta Arash, Henrik och hela organisationen att bygga Viva vidare, säger Maxim Berglund, partner på Sobro.

Viva Media är en marknadsföringsbyrå med en unik mix av media, performance och reklam. Bolaget har kontor i Uppsala, Kalmar samt Oslo och har idag runt 80 anställda. Under 2021 omsatte Viva 163 Mkr med en EBITDA på 11,3 Mkr.

– Vivas mission är att vara ett värdeskapande bolag som bryr sig. Vi tror på det unika av att kunna kombinera det hårda i form av siffror med det mjuka av att bygga kultur och ett människocentrerat ledarskap. Vår vision är galet nöjda kunder och stolta medarbetare och allt detta vill vi nå ut med så långt vi kan inom byråvärlden säger Arash Gilan.

De närmsta åren är ambitionen att öka tillväxttakten ordentligt och tredubbla byråintäkterna genom en fortsatt organisk tillväxt samt kompletterande tilläggsförvärv.

För mer information kontakta gärna:

Arash Gilan, VD Viva Media Arash.gilan@vivamedia.se
Maxim Berglund, Partner Sobro maxim@sobro.se