NetOnNet – En djävel på e-handel
Häng med på en videoserie där Arash Gilan möter människor som driver och/eller har grundat vad som idag är en framgångsrik e-handel. Susanne Holmström klev in i NetOnNet som vd 2018 med en liten erfarenhet av att leda just en e-handel, med de utgångsläget gick hon in i den 20 åriga organisationen och kände efter samt nyfiket lärde sig mer om hur företaget fungerade. Susanne delar med sig av sina erfarenheter och hur NetOnNet har kommit dit dem är idag utifrån organisationens struktur, strategin i marknadsföringen, kundresan och de avgörande nycklarna för tillväxt.
Arash är grundare och vd på Viva Media som också driver VD-podden vilken han leder. Där möter han ledare och experter inom olika områden som resulterar i ett framgångsrikt företag. Arash är författare till böckerna Get Digital – or die trying och Apparnas planet, en tredje är på gång som lanseras under sommaren och heter just En djävel på e-handel. Samtidigt som boken skrivs så passar han på att bjuda in e-handlare till studion för ett snack om hur just dem har tagit sig dit och alltså blivit “En djävel på e-handel”.
Andra gäster som också delar med sig av sina erfarenheter i videoserien är Rickard Lyko från Lyko och Bank Bergström från Nordic Nest.
Frågor som diskuteras är:
- Hur fungerar NetOnNet som organisation?
- Vad är marknadsföringsstrategin?
- Hur ser dem på kundresan mellan digital och fysisk butik?
- Vilka är nycklarna för tillväxt?