Sverige - Viva Media

Bakgrund

Destination Glasriket AB är ett officiellt bolag för marknadsföring och utvecklingsfrågor inom besöksnäringen i de fyra kommunerna Emmaboda, Lessebo, Nybro och Uppvidinge. Bolaget marknadsför och informerar om besöksmålet Glasriket.

Uppdraget

Hemsida

Destination Glasriket ville bygga en ny, modern och visuellt tilltalande hemsida som svarar upp mot dagens högt ställda förväntningar på en destinationshemsida.

Reseplaneraren

De ville även utveckla en reseplanerare på hemsidan som visualiserar hela Glasriket där besökaren kan skapa unika och helt individanpassade resor. Reseplaneraren skulle utifrån besökarens intresse presentera både resrutt, besöksmål och olika boendealternativ.

Lösningen

Hemsidan

Vi byggde en luftig och inspirerande hemsida som lyfter fram destinationen och alla dess besöksmål. Hemsidan är full med smarta och tillgänglighetsanpassade funktioner utifrån flera olika målgruppers behov. Samtidigt har den en modern och tilltalande design med smartphones och andra mobila enheter i fokus.

Vi har också haft fokus på att skapa en levande hemsida med en heltäckande evenemangskalander med en kraftfull sökmotor där besökaren snabbt och enkelt kan hitta intressant evenemang utifrån deras preferenser.

Hemsidan är byggd i WordPress med smidiga medielösningar, dynamiskt innehåll som utnyttjar alla smarta plugins, scripts, program och funktionalitet som finns att tillgå.

Den är också byggd på ett sådant sätt att det blir lätt för kunden att hantera den själv. 

Reseplaneraren

Med Google Maps som bas och genom avancerade databaskopplingar har vi skapat ett unikt digitalt verktyg som ger användaren ett helt individanpassat reseförslag utifrån val av intresseområden.

Reseplaneraren hjälper användaren att upptäcka nya besöksmål, ger användaren en tidsuppskattning för rutten och gör att användaren hittar hela Glasrikets utbud.