Viva Media

Bakgrund

Mitsubishi är det 100-åriga varumärket som agerar inom en rad vertikaler inom olika områden bland annat motorer och elektronik. Med Viva har Mitsubishi Electric samarbetat sen 2018.

Uppdraget

Den nya värmepumpen Ninja lanserades 2020 och Mitsubishi Electric ville nå ut med denna nyhet till marknaden och specifikt deras kärnmålgrupper. Bolaget har en ledande position på marknaden men konkurrensen är hård på produktnivå, då de kliver även in i ett nytt segment.

Lösningen

Viva tog fram ett kommunikativt koncept där idén grundades i att lyfta fram de kvalitativa fördelar som produkten erbjuder i kombination med dess slimmade design för att göra den konkurrenskraftig. Luftvärmepumpen Ninja fick en egen visuell identitet som linjerade med både varumärket, produkten och det som tilltalar målgruppen.

Ninja – (忍者, jap. ’dold person’)

”Viva Media har under många år varit en stor stöttepelare gällande Mitsubishis marknadsföring. Både gällande den kreativa inriktningen, SEO, leads-generering och säljdrivande aktiviteter för unika produkter. Vi ser fram emot fler kreativa samarbeten och en framgångsrik framtid tillsammans.”

Anna Sjöström
CMO, Mitsubishi